Αυγά, χρήσιμα μυστικά!

0
1830

Πως ξεχωρίζουμε τα φρέσκα αυγά:

eggs-avga-xrisima-mystika-dealway.gr-ingolden.gr.jpg250Πολλές φορές αγοράζουμε αυγά ενώ έχουμε ήδη κάποια στο ψυγείο και εκεί γίνεται το μπέρδεμα.. 🙂

Για να καταλάβουμε αν τα αυγά που θέλουμε να μαγειρέψουμε είναι φρέσκα ή κάποιων ημερών, τα βάζουμε σε ένα μπολ με νερό και αν παραμείνουν στον πάτο, τότε είναι φρέσκα, αν σταθούν κατακόρυφα είναι 5-6 ημερών και αν επιπλέουν είναι μπαγιάτικα.

 Σπασμένο αυγό; …

Αν τύχει να έχουμε κάποιο σπασμένο αυγό που θέλουμε να βράσουμε δοκιμάζουμε το εξής:

Για να μην αρχίζει να υπάρχει διαρροή από τη ρωγμή, αλείφουμε εκεί πάνω λίγο στυμμένο λεμόνι. Έτσι, δεν θα διαρρεύσει ασπράδι από τη ρωγμή κατά το βράσιμο!

 Πως βράζουμε καλύτερα τα αυγά:

Όταν βράζουμε αυγά:

– προσθέτουμε αλάτι για να ξεφλουδίσουν πιο εύκολα.

– ρίχνουμε λίγο ξύδι για να μην ραγίσουν ή 2 σταγόνες γάλα ή τα αλείφουμε  με λεμόνι και δεν τα βάζουμε να βράσουν κατευθείαν από το ψυγείο.

Αυγό μελάτο ή σφιχτό;

Αν θέλουμε το αυγό μας πολύ μελάτο, το βράζουμε 3-4 λεπτά. Για να το φάμε, το καλύτερο είναι να βγάλουμε το 1/3 από το τσόφλι από την πάνω μεριά του και να το φάμε με ένα κουταλάκι.

Αν θέλουμε αυγό λίγο μελάτο, το  βράζουμε το 5-6 λεπτά.

Αν θέλουμε το αυγό σφιχτό, το βράζουμε το 12 λεπτά.

 

Στα τρία λεπτά το ασπράδι δεν έχει πήξει, αλλά, ούτε και ο κρόκος.

Στα πέντε λεπτά το ασπράδι έχει σχεδόν πήξει, αλλά ο κρόκος είναι ακόμα ρευστός ιδίως στο κέντρο του.

Στα έξι λεπτά το ασπράδι έχει πήξει και ο κρόκος αρχίζει να πήζει ολοκληρωτικά.

Στα επτά λεπτά ο κρόκος έχει ακόμα μερικά υγρά σημεία.

Στα οκτώ ο κρόκος έχει πήξει αλλά είναι ακόμα μαλακός.

Στα εννιά λεπτά ο κρόκος έχει πια αρχίσει να σκληραίνει.

Στα 11 ως 13 λεπτά το αυγό είναι εντελώς «σφιχτό».

 

Αφού τελειώσουμε με το βράσιμο, χύνουμε αμέσως το καυτό νερό από το κατσαρολάκι και προσθέτουμε παγωμένο νερό αφαιρέστε τα καυτά αυγά με προσοχή, χρησιμοποιώντας μία τρυπητή κουτάλα και προσέχοντας να μην καείτε με το νερό.

Απαραίτητη προϋπόθεση για να ισχύουν αυτοί οι χρόνοι  είναι:

– τα αυγά να μην είναι από το ψυγείο, αλλά να είναι σε θερμοκρασία περιβάλλοντος,

– να είναι μεσαίου μεγέθους, δηλ, τα κλασσικά αυγά 

– να βράζουμε περίπου 5 αυγά με νερό ίσα ίσα που θα τα καλύπτει, σε ένα κατσαρολάκι, και να κάθονται όλα στον πάτο.

 

Εύκολο ξεφλούδισμα:

Όσο πιο φρέσκο είναι το αυγό, τόσο πιο δύσκολα ξεφλουδίζεται. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η μεμβράνη που βρίσκεται μεταξύ από το τσόφλι και το ασπράδι, δεν είναι αρκετά ώριμη ώστε να δέσει από μόνη της και να είναι πιο «σκληρή». Γι αυτό φροντίζουμε το αυγό που θα βράσουμε, να είναι 3 ημερών και πάνω.

Πρέπει να πλένουμε τα αυγά πριν τα μαγειρέψουμε;
Δεν συνιστάται να πλένονται τα αυγά, επειδή αυτό μπορεί να βλάψει το τσόφλι, το οποίο λειτουργεί ως φράγμα στους μικροοργανισμούς, που μπορούν να βλάψουν το αυγό και να μας κάνουν να αρρωστήσουμε. Αν χρειαστεί να τα πλύνουμε, δεν πειράζει, αλλά μετά περιμένουμε μια ώρα πριν τα μαγειρέψουμε, προκειμένου να αποφύγουμε πιθανή μόλυνση.

 

Το χρώμα των αβγών

Το χρώμα το χρώμα των αυγών εξαρτάται από την κότα που τα γεννάει, δηλαδή αν η κότα έχει καφέ χρώμα, τα αβγά της θα έχουν το ίδιο χρώμα, ενώ μια άσπρη κότα θα γεννήσει αβγά με άσπρο τσόφλι. Είναι απλώς θέμα γενετικής!

Το μέγεθος των αυγών

Είναι δύσκολο να εξηγήσουμε γιατί μερικά αβγά είναι μεγάλα και μερικά μικρά. Συνήθως αυτό εξαρτάται από την ηλικία της κότας: οι μεγαλύτερες κότες τείνουν να γεννούν μεγαλύτερα αβγά.

Κρόκος:

Ορισμένοι κρόκοι έχουν εντονότερο χρώμα από ότι άλλοι. Το χρώμα αυτό είναι αποτέλεσμα της διατροφής της κότας, αλλά εξαρτάται επίσης και από το αν η κότα έχει μεγαλώσει σε κοτέτσι, στην ύπαιθρο ή σε κλουβί.

Οι κρόκοι των αβγών είναι από τις ελάχιστες τροφές που περιέχουν βιταμίνη D που είναι απαραίτητη για την απορρόφηση του ασβεστίου, την οποία λαμβάνουμε επίσης όταν κάνουμε ηλιοθεραπεία.

 

Πόσα αυγά επιτρέπεται να τρώμε;

Δεν χρειάζονται όλοι οι άνθρωποι την ίδια ποσότητα αβγών αλλά κατά μέσο όρο η συνιστώμενη δόση είναι περίπου τρία με πέντε αβγά την εβδομάδα.

Για παράδειγμα, ένας άνθρωπος που καταναλώνει λίγο κρέας ή ψάρι μπορεί να τρώει περισσότερα αβγά ώστε να αποκτήσει την απαιτούμενη ποσότητα πρωτεϊνών που χρειάζεται το σώμα του.
Ένας άνθρωπος που εκτελεί έντονη σωματική δραστηριότητα μπορεί να καταναλώνει περισσότερα αβγά, κυρίως τα ασπράδια αβγών τα οποία είναι πλούσια σε πρωτεΐνες.
Ένας υπέρβαρος άνθρωπος θα πρέπει να περιορίσει τον αριθμό των κρόκων καθώς αυτό το μέρος του αβγού έχει τα περισσότερα λιπαρά.

Πόσο καιρό διατηρούνται τα αυγά;

Το κατάλληλο χρονικό διάστημα είναι 3-5 εβδομάδες. Μετά είναι καλύτερα να αγοράσουμε φρέσκα.

 

Η κατανάλωση αυγών κατά την εγκυμοσύνη:
Είναι πολύ σημαντικό να καταναλώνουν οι γυναίκες αυγά όταν είναι έγκυες επειδή, χάρη στη χολίνη που περιέχουν τα αυγά, συμβάλλουν στην ανάπτυξη του εγκεφάλου του μωρού κατά την εγκυμοσύνη.

Οι ωφέλειες των αυγών για τους ηλικιωμένους
Τα αυγά προλαμβάνουν τη μείωση της όρασης, η οποία τείνει να εμφανίζεται με την ηλικία, καθώς και την απώλεια μυϊκής μάζας και τον καταρράκτη.

Αυγά και ομορφιά!

Χάρη στην περιεκτικότητά τους σε σελήνιο και ψευδάργυρο, τα αυγά μας βοηθούν και με την καλλωπιστική ιδιότητα που διαθέτουν, συμβάλλουν στο σχηματισμό ιστών του δέρματος, των μαλλιών και των νυχιών.

Κουζίνα:

Για να φύγει η μυρωδιά του αυγού π.χ από τον πάγκο κουζίνας, από το χαλί κ.λ.π. ρίχνουμε λίγο αλάτι.

Για να μην μυρίζουν τα ποτήρια μας και τα πιάτα  αυγό, πριν τα πλύνουμε, τα  ξεπλένουμε  με το κατακάθι από ελληνικό καφέ ή ξύδι.

 

…Κάτι μάθαμε και σήμερα !!! eggs-avga-xrisima-mystika-dealway.gr-ingolden.gr

 

επιμέλεια -επεξεργασία: Αμαλία Βίνος

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε γράψτε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε γράψτε το όνομα σας