Χειμωνιάτικες προτάσεις ευεξίας

0
83

 

Καθώς μπήκαμε στο χειμώνα και οι θερμοκρασίες χαμηλώνουν, συλλέξαμε μερικές χρήσιμες πληροφορίες για να παραμείνουμε υγιείς και δραστήριοι με καλή διάθεση.

Δανειζόμαστε τη γνώση της παραδοσιακής κινεζικής ιατρικής για να σας παρουσιάσουμε τις παρακάτω προτάσεις για περισσότερη υγεία και ευεξία.


Για την κινέζικη ιατρική, το μυστικό είναι η θερμοκρασία καθώς διαφορετικά τρόφιμα εκπέμπουν διαφορετικές ενέργειες, ανάλογα με το κρύο ή τη ζέστη. Κατά τη διάρκεια του χειμώνα, ο οργανισμός μας χρειάζεται τροφή με θερμαντικές ιδιότητες, για να ζεσταίνει το σώμα μας και να συντηρείται το στοιχείο «Qi».

To  «Qi» είναι ένα λεπτό ρεύμα ηλεκτρομαγνητικής ενέργειας που συνδέει τα πάντα μέσα στο σύμπαν μαζί και την ενέργεια του κάθε ανθρώπου.


Αποφεύγουμε να τρώμε κρύα τρόφιμα

Επιλέγουμε αποκλειστικά ζεστά πιάτα. Κυρίως καταναλώνουμε όσπρια, τρόφιμα βαριά, όπως οι φακές σούπα και τα φασόλια.

Επίσης προτιμάμε να καταναλώνουμε φρούτα και λαχανικά, ανάλογα με τη φυσική παραγωγή της κάθε εποχής π.χ. πορτοκάλια, λεμόνια.

Ο χειμώνας απαιτεί τροφές υψηλής θρεπτικής αξίας. Προτιμάμε να τρώμε αρνί, λάχανο, κρεμμύδι και σκόρδο, αλλά και μπαχαρικά που ζεσταίνουν, όπως η κανέλα και το τζίντζερ και να αποφεύγουμε «κρύα» τρόφιμα, όπως το αγγούρι, το πεπόνι και η ντομάτα. Το τζίνσενγκ είναι μια καλή τροφή για ενέργεια, που τρέφει τους πνεύμονες και τα νεφρά. Επίσης ευεργετικά για το αίμα είναι όλων των ειδών τα μούρα.

 

Πίνουμε ζεστό νερό

Ότι ισχύει γι’ αυτά που τρώμε , ισχύει και για αυτά που πίνουμε. Πίνουμε ζεστά  ή ζεστό νερό ή πράσινο τσάι για τις αντιοξειδωτικές του ιδιότητες. Οι ειδικοί συνιστούν επίσης να πίνουμε χυμό λεμονιού ή γκρέιπφρουτ το πρωί, καθώς η οξύτητά τους βοηθά την πέψη και τον μεταβολισμό.

** Όχι  όμως κάθε μέρα, καθώς αυτά τα φρούτα είναι αρκετά «επιθετικά» και κάνουν κακό στις ασθένειες που επηρεάζονται αρνητικά από τη θερμότητα, όπως το έκζεμα.

Επίσης, το κόκκινο κρασί είναι καλό για να αυξήσει τη θερμοκρασία του σώματος το χειμώνα, αλλά με μέτρο.


Συμπληρώματα βιταμινών και βοτάνων

Τα βότανα και οι Βιταμίνες δυναμώνουν την ενέργειά μας και βελτιώνουν την κυκλοφορία του αίματος. Ειδικά το χειμώνα ενισχύουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

Να είμαστε ζεστοί αλλά όχι πολύ ζεστοί

Για να κρατήσουμε την ενέργειά μας σε καλά επίπεδα, φροντίζουμε να είμαστε καλά ντυμένοι, αλλά όχι υπερβολικά, αποφεύγοντας να ιδρώσουμε και να κρυώσουμε.

 

Στα πρώτα συμπτώματα ίωσης βράζουμε φύλλα πέριλλας που ανήκει στην οικογένεια της μέντας. Στην Ιαπωνία είναι διαδεδομένο με την ονομασία σίσο. Το καλλιέργησαν αρχικά ως φαρμακευτικό φυτό ενάντια στο κρυολόγημα, αλλά τα τελευταία χρόνια της νέας εποχής (new age) άρχισαν να το συστήνουν σε όσους θέλουν να αποκαταστήσουν τη ροή της ενέργειας τους και να συντονίσουν το φυσικό, με το πνευματικό και το αιθερικό τους σώμα.

Επίσης, μπορούν να χρησιμοποιηθούν και τα κασσίας ή φύλλα Αλεξάνδρειας που είναι γλυκό, ψυκτικό, καθαρτικό βότανο.


Θερμοκρασία δωματίου

Κάτι πολύ χρήσιμο, που όμως συνήθως ξεχνάμε είναι ότι, δεν πρέπει να το παρακάνουμε με τη θέρμανση στους εσωτερικούς χώρους. Καθώς το χειμώνα κάνει κρύο, το σώμα μας προσπαθεί να προσαρμοστεί και να κρατηθεί ζεστό. Αν κάνει πολύ ζέστη σε κλειστούς χώρους, το σώμα δε θα μπορεί να προσαρμοστεί στην εξωτερική θερμοκρασία και θα αρρωσταίνει.

Για τους πιο τολμηρούς μπάνιο στη θάλασσα και το χειμώνα και μια εκπαίδευση στα κρύα ντους μετά από ζεστά. Προσφέρουμε έτσι στο σώμα μας την ενεργοποίηση και την ευεξία που χρειάζεται.


Γυμναζόμαστε, αλλά μακριά από υπερβολές

Για να είναι η ενέργεια μας υψηλή είναι απαραίτητο να κρατάμε ψηλά το σφυγμό μας. Επιλέγουμε οποιαδήποτε μορφή άσκησης για τουλάχιστον 30 λεπτά την ημέρα.

Ο στόχος είναι να ενισχύσουμε τα επίπεδα ενέργειας μας και όχι να τα επιβαρύνουμε. Για να μην εξαντληθούμε δεν υπερβάλλουμε. Ένα καθημερινό γρήγορο περπάτημα είναι αρκετό.

Αν ο καιρός είναι καλός με ηλιοφάνεια, η ηλιοθεραπεία για ενίσχυση της πρόσληψης βιταμίνης D και ενίσχυση των επιπέδων οξυγόνου μας με φρέσκο αέρα.

Και καλό ξεχειμώνιασμα!

Επιμέλεια κειμένου:  Βασιλική Χρονοπούλου

ThetaHealing Certified Practitioner & Instructor by THINK (R)

Μετεκπαίδευση στην Ανασυνδυασμένη – Εκλεκτική Συμβουλευτική και Ψυχοθεραπεία

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε γράψτε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε γράψτε το όνομα σας