Ασφαλές μαύρισμα με αντηλιακή… διατροφή!

 

asfales-maurisma-me-antiliaki-diatrofi-ingolden.gr.jpg2

Η διατροφή παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στη λειτουργία του οργανισμού μας και κατ’ επέκταση στην υγεία του δέρματος. Είναι γεγονός, πως η διατροφή μπορεί να βοηθήσει να αποκτήσουμε ένα υγιές μαύρισμα. Επιπλέον μπορεί να παίξει ρόλο στην αντηλιακή μας προστασία, στην ενυδάτωση του δέρματος, στην βελτίωση της όψης του, ακόμα και στη γρήγορη επούλωση των εγκαυμάτων από τον ήλιο.

Όταν αναφερόμαστε σε τροφές που συμβάλλουν στο γρήγορο μαύρισμα, στην ουσία μιλάμε για τις τροφές που διεγείρουν και ενισχύουν την έκκριση της χρωστικής ουσίας του δέρματος, της μελανίνης. Καταναλώνοντας τροφές που αποτρέπουν τη δημιουργία ελευθέρων ριζών στο σώμα, ο κίνδυνος που κρύβει ο ήλιος για το δέρμα μας μπορεί να περιοριστεί και παράλληλα να διευκολυνθεί η διαδικασία του μαυρίσματος.

 

Από παιδιά ακούμε ορισμένους να λένε ότι τρώνε καρότα, για να κάνουν όμορφο μαύρισμα. Μακροχρόνιες έρευνες επιβεβαιώνουν την αλήθεια αυτού του ισχυρισμού.

• Η αυξημένη λήψη βιταμίνης A ( που περιέχεται μεταξύ άλλων στο καρότο, το συκώτι, τον κρόκο του αυγού, το σπανάκι, την ντομάτα, την πατάτα, το μπρόκολο και το πεπόνι) συμβάλλει στην ανάπλαση των ελαστικών ινών και των ινών του κολλαγόνου. Έτσι η ελαστικότητα του δέρματος αυξάνεται, ενώ μειώνεται η ξηροδερμία και η τάση για συχνούς ερεθισμούς.

Παρόμοια δράση έχει και η βιταμίνη C. Συμβάλλει στη διατήρηση της σφριγηλότητας και του κολλαγόνου της επιδερμίδας και συντελεί στη γρηγορότερη επούλωση των ηλιακών εγκαυμάτων. Οι πιο σημαντικές πηγές βιταμίνης C είναι τα πορτοκάλια, τα μανταρίνια, τα λεμόνια, οι φράουλες, οι πιπεριές, το μπρόκολο και το σπανάκι.

Ο ρόλος της βιταμίνης E στην υγεία του δέρματος είναι γνωστός. Η βιταμίνη E έχει φωτοπροστατευτική δράση, ενισχύει το μαύρισμα και προλαμβάνει την πρόωρη γήρανση του δέρματος. Η έλλειψή της μπορεί να προκαλέσει αφυδάτωση και ξηρότητα στην επιδερμίδα. Για να αποφύγουμε τέτοια φαινόμενα, θα πρέπει να συμπεριλάβουμε στο διαιτολόγιό μας τροφές όπως ο σολομός, το ελαιόλαδο και τα αμύγδαλα.

• Ο ψευδάργυρος και το σελήνιο  συμβάλλουν στην καλή υγεία της επιδερμίδας και κατ’ επέκταση στην παραγωγή κολλαγόνου και ελαστίνης, ενώ παράλληλα περιορίζουν την καταστροφική επίδραση της υπεριώδους ακτινοβολίας. Τα συγκεκριμένα ιχνοστοιχεία εμπεριέχονται στα περισσότερα θαλασσινά, το κοτόπουλο, τα κάσιους, το ρύζι και τα καρύδια.

Απολαύστε τη χωριάτικη σαλάτα! Οι ντομάτες είναι πλούσιες στο αντιοξειδωτικό λυκοπένιο, το οποίο έχει αποδειχτεί ότι προστατεύει το δέρμα από τις ακτίνες UV και από τα εγκαύματα που μπορεί να προκληθούν από τον ήλιο. Μπορούμε λοιπόν να καταναλώνουμε ντομάτες τόσο ωμές όσο και μαγειρεμένεςη μαγειρεμένη έχει 4 φορές περισσότερο λυκοπένιο.

Τέλος τα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα βελτιώνουν την κεράτινη στιβάδα του δέρματος και περιορίζουν τη φλεγμονή. Περιέχονται στο σολομό, το ηλιέλαιο και τις σαρδέλες.

 

asfales-maurisma-me-antiliaki-diatrofi-ingolden.gr.jpg4 

Και φυσικά μην ξεχνάμε να πίνουμε άφθονο νερό!

(πηγή: healthyme)

 

Κείμενο-Επιμέλεια: Έλενα Παυλίδου-Αισθητικός

(e-mail:elena33xx@hotmail.com)

Αφήστε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *