Pilates, απόλυτος έλεγχος του σώματος

0
60

pilates-askisi-mpala-varakia-ingolden.gr_

 

Joseph Pilates: “Για να φτάσουμε στην ευτυχία είναι απαραίτητο να κατακτήσουμε τον έλεγχο του σώματος μας!

Αν στην ηλικία των τριάντα είμαστε δύσκαμπτοι και αγύμναστοι, τότε θεωρούμαστε γερασμένοι, αν όμως στην ηλικία των εξήντα είμαστε ευλύγιστοι και δυνατοί, τότε μπορούμε να θεωρηθούμε νέοι!!! ”

Εμπνευστής και δημιουργός της ομώνυμης μεθόδου Pilates υπήρξε ο Joseph Hubertus Pilates, που ήταν ελληνικής καταγωγής από την πλευρά του πατέρα του. Αθλητής κι ο ίδιος, δεινός δύτης, μποξέρ, σκιέρ κι ακροβάτης έψαξε να βρει έναν τρόπο άσκησης που θα τον βοηθούσε να ξεπεράσει τα προσωπικά του προβλήματα υγείας – υπέφερε από άσθμα, ραχίτιδα και ρευματικό πυρετό. Σκοπός του ήταν να αναπτύξει μία ολοκληρωμένη, ποιοτική και αποτελεσματική μέθοδο εκγύμνασης, η οποία να γυμνάζει το σώμα χωρίς να αφήνει το πνεύμα αδρανές.

 

H μέθοδος Pilates:

– Χρησιμοποιεί το μυαλό για τον έλεγχο των μυών του σώματος

– Επικεντρώνει την προσοχή στο βάθος των μυών

– Βοηθά να κρατά το ανθρώπινο σώμα σε ισορροπία

– Βοηθά στην καλή στήριξη και στην ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης

 

Οι βασικές αρχές που διέπουν το Pilates είναι οι ακόλουθες:

Χαλάρωση, Συγκέντρωση, Αναπνοή, Eυθυγράμμιση, Συνειδητοποίηση του κέντρου, Έλεγχος, Ακρίβεια, Συνεχής (κυκλική) ροή των κινήσεων, Αντοχή.

• Κέντρο: H βασική αρχή, και θεωρητικό υπόβαθρο της μεθόδου είναι ο έλεγχος και η σταθερότητα του κέντρου του σώματος – η κοιλιά. Μέσα από την ενεργοποίηση του κέντρου του σώματος powerhouse – οίκο της δύναμης, όπως την αποκαλούσε ο Pilates, οι ασκήσεις πραγματοποιούνται με σταθερότητα, δύναμη και ακρίβεια.

 Συγκέντρωση: Η συγκέντρωση είναι βασική για τις ασκήσεις Pilates, καθώς το μυαλό είναι το 50% της κίνησης και όταν δουλεύει μαζί με το σώμα, οι ασκήσεις γίνονται πιο αρμονικές και αποτελεσματικές.

•Έλεγχος: Κάθε άσκηση Pilates πρέπει να γίνεται με πλήρη μυικό έλεγχο προκειμένου οι ασκήσεις να είναι πιο αποτελεσματικές και να αποφεύγονται οι τραυματισμοί.

 Ακρίβεια: Στις ασκήσεις Pilates απαιτείται μεγάλη ακρίβεια γιατί η παράληψη της παραμικρής λεπτομέρειας αλλάζει σημαντικά την άσκηση και δεν επιφέρει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα.

• Αναπνοή: Σε όλες τις ασκήσεις Pilates η διαφραγματική αναπνοή είναι το Α και το Ω προκειμένου να ενεργοποιηθεί το κέντρο του σώματος.

• Ροή: Οι ασκήσεις Pilates πρέπει να γίνονται με ροή και χάρη. Η ενέργεια της άσκησης πρέπει να συνδέει όλα τα μέρη του σώματος και να ρέει στο σώμα ομοιόμορφα.

 

H μέθοδος Pilates αποτελείται από 500 περίπου ασκήσεις ακρίβειας, στις οποίες συμμετέχει όχι μόνο το σώμα, αλλά και η αντίληψή μας, και οι οποίες εκτελούνται σε στρώματα ή σε ειδικά σχεδιασμένα όργανα. O σχεδιασμός των ασκήσεων βασίζεται σε πολλές εναλλαγές, με λίγες επαναλήψεις, έτσι ώστε να τονώνονται οι μύες, χωρίς να διογκώνονται, ν’ αναπτύσσεται η ελαστικότητα και η δύναμη, ενώ ταυτόχρονα, το σώμα αποκτά μια πρωτόγνωρη ισορροπία και αρμονία. Οι ασκήσεις  Pilates μεταμορφώνουν ολοκληρωτικά το σώμα, προσφέροντας, σύσφιξη και γράμμωση σε σύντομο χρονικό διάστημα. Μέσα από τον έλεγχο του κέντρου σώματος, δημιουργούν λεπτούς και μακριούς μυς και δυνατούς κοιλιακούς προσφέροντας καλύτερη στάση και κίνηση του σώματος.

 

pilates-ingolden.gr

 

Η μέθοδος Pilates είναι η ιδανική άσκηση, που ανταποκρίνεται στις ανάγκες όλου του κόσμου, από ανθρώπους που κάνουν καθημερινά ώρες καθιστικής ζωής, μέχρι αθλητές.

O ίδιος ο J.H. Pilates, χαρακτήρισε τη μέθοδό του «κατάλληλη για άντρες και γυναίκες, ήπια για τις εγκύους, ασφαλή για τους υπερήλικες, δυναμική για αθλητές και χορευτές«.

* Το Pilates απευθύνεται στις ηλικίες μετά την ολοκλήρωση της ανάπτυξης, δηλ την ηλικία των 18 ετών με εξαίρεση τους αθλητές και τους χορευτές.

 

επιμέλεια-επεξεργασία: Α. Βίνος)

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε γράψτε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε γράψτε το όνομα σας