Ποπ κόρν, το τέλειο σνακ!

0
86

Το ποπ κόρν το έχουμε συνδέσει με τις σκοτεινές αίθουσες του κινηματογράφου, την απίστευτη μυρωδιά του – που γαργαλάει τα ρουθούνια και τον ήχο από τα καλαμπόκια που σκάνε. Μπορούμε, επίσης να το συνδέσουμε με κάτι σημαντικό για την υγεία μας.

pop_corn-ingolden.gr

Το ποπ κόρν σε αντίθεση με τα άλλα σνακς, κάνει καλό στην υγεία, επειδή περιέχει μεγάλη ποσότητα από τις ευεργετικές αντιοξειδωτικές ουσίες, τις πολυφαινόλες. Είναι τόσο μεγάλη η περιεκτικότητα του μάλιστα σε αντιοξειδωτικά, που συγκρίνεται με εκείνη που υπάρχει στα φρούτα και τα λαχανικά. Οι πολυφαινόλες που βρίσκονται στο ποπ κόρν είναι περισσότερο ευεργετικές από των φρούτων και των λαχανικών για έναν λόγο: Το ποπ κόρν περιέχει μόνο 4% νερό, ενώ στα φρούτα και λαχανικά, όπου το νερό φθάνει το 90%, οι πολυφαινόλες είναι πιο διαλυμένες και άρα λιγότερο ευεργετικές.

Αλλά υπάρχει και η φλούδα του ποπ κόρν, η οποία κρύβει πολλά ευεργετικά μυστικά.  Στην πραγματικότητα είναι το πιο υγιεινό μέρος, επειδή περιέχει την υψηλότερη συγκέντρωση πολυφαινολών και ινών. Το ποπ κόρν περιέχει περισσότερες πολυφαινόλες από τους ξηρούς καρπούς και έως 15 φορές περισσότερες σε σχέση με τα τσιπ τορτίγια και τα πλήρη δημητριακά.

Το ποπ κόρν ίσως είναι το τέλειο σνακ. Είναι το μόνο που περιέχει 100% ανεπεξέργαστα πλήρη δημητριακά. Όλα τα άλλα είναι επεξεργασμένα και διαλυμένα με άλλα συστατικά. Ακόμα και στα λεγόμενα ‘πλήρη δημητριακά’, αυτό ισχύει μόνο για το 51% του βάρους τους.

Μεγάλο ρόλο παίζει ο τρόπος που το ποπ κόρν μαγειρεύεται, ετοιμάζεται και σερβίρεται. Αν είναι μαγειρεμένο με πολύ λάδι ή με κακής ποιότητας βούτυρο, όπως συχνά συμβαίνει στους κινηματογράφους, και αν, επιπλέον, είναι βουτηγμένο στο αλάτι, τότε το ποπκόρν περιέχει άφθονα λίπη και θερμίδες και δεν κάνει καλό στην υγεία. Το ιδανικό είναι να φτιάχνει κάποιος το ποπκόρν στο σπίτι του, με υλικά που ξέρει και όχι στον φούρνο μικροκυμάτων γιατί πάλι αυξάνονται το λίπος και οι θερμίδες.

Οι πολυφαινόλες είναι μία ομάδα χημικών ουσιών που βρίσκονται στα φυτά.

Σε σχέση με την ανθρώπινη υγεία αυτές οι ενώσεις, που απαριθμούν πάνω από 4000 διαφορετικά είδη, θεωρούνται σημαντικές για την αντιμετώπιση του οξειδωτικού στρες, ένα σύνδρομο που είναι η αιτία για κάποιες νευροεκφυλιστικές ασθένειες και καρδιοπάθειες.

Η κύρια πηγή για τα πολυφαινολικά αντιοξειδωτικά είναι η διατροφή, μιας και οι πολυφαινόλες βρίσκονται σε ποικιλίες τροφίμων που περιέχουν φυτοθρεπτικά συστατικά.  Τα περισσότερα όσπρια, φρούτα και λαχανικά είναι πλούσια σε πολυφαινολικά αντιοξειδωτικά.  Το κόκκινο κρασί, η σοκολάτα, το πράσινο τσάι, το ελαιόλαδο, η γύρη της μέλισσας είναι εναλλακτικές πηγές.

 

pop-corn-ingolden.gr

 

Συνταγή για σπιτικό ποπ κόρν χωρίς τύψεις

Ένα γρήγορο και καλό σνακ που δεν ξεπερνάει τις 60 θερμίδες.

 

 Υλικά:

3 κουταλιές σούπας ποπ κόρν – μη αποφλοιωμένο καλαμπόκι

Λίγο λάδι

Λίγο αλάτι

Εκτέλεση:

1.  Σε μια κούπα βάζουμε το ποπ κόρν και ρίχνουμε λίγο αλάτι.

2.  Βάζουμε σε μια μεγάλη κατσαρόλα λίγο λάδι, να καλυφτεί ο πάτος και αφήνουμε να κάψει σε δυνατή θερμοκρασία.

3.  Όταν κάψει, ρίχνουμε το ποπκορν μέσα και κλείνουμε το καπάκι.

4.  Όσο σκάει το ποπκορν, κουνάμε κυκλικά πάνω στο μάτι την κατσαρόλα.

5.  Αφού σκάσει και το τελευταίο είναι έτοιμα.

 

Λίγα μυστικά ακόμα:

– Εναλλακτικά, μπορούμε να σκεπάσουμε την κατσαρόλα με αλουμινόχαρτο στο οποίο έχουμε κάνει κάποιες μικρές τρύπες.

– Αν θέλουμε προσθέτουμε μετά και άλλο αλάτι.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε γράψτε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε γράψτε το όνομα σας