Σύκο, το θρεπτικό φρούτο!

0
2

Τα σύκα είναι ένα από τα γλυκύτερα τρόφιμα του καλοκαιριού, που προσφέρονται είτε σαν φρούτο είτε σαν ένα από το πιο απολαυστικά γλυκά εδέσματα. Με φυσική γλυκιά γεύση, αρωματικά και σαρκώδη, τα σύκα τα απολαμβάνουν οι άνθρωποι σε ολόκληρο τον κόσμο για αιώνες.

syka-ingolden.gr

Στην αρχαία Ελλάδα, τα σύκα καταναλώνονταν από τους αθλητές των Ολυμπιακών αγώνων ως τρόφιμο δυναμωτικό και βοηθητικό για καλύτερη απόδοση και προσφέρονταν στους νικητές, όπως και οι δάφνες. Επίσης, αποτελούσαν βασική τροφή κατά το δείπνο των αρχαίων Αθηναίων.

 Για αιώνες οι Έλληνες συνήθιζαν κυρίως στα νησιά του Αιγαίου, στα Ιόνια, στην Κρήτη και στην Πελοπόννησο να αποξηραίνουν τα σύκα και να τα τρώνε ως γλύκισμα το χειμώνα. Τα ξερά σύκα συχνά γεμίζονται με ξηρούς καρπούς ή βράζονται με ξηρούς καρπούς μέσα σε ένα ελαφρύ σιρόπι μελιού.

Για τους Κινέζους, τα σύκα χρησιμοποιούνται για χρόνια σαν φαρμακευτικά σε σούπες.

Αναφορά του δέντρου της συκιάς έχει γίνει ακόμη και στο βιβλίο της Γένεσης, στην Αγία Γραφή, όπου ο Αδάμ και η Εύα χρησιμοποιούνται φύλλα συκής για να καλύπτουν το σώμα τους.

 

Τα οφέλη:

Λευκά, μαύρα ή δίχρωμα, τα σύκα είναι πλούσια σε βιταμίνες Α, Β και C, καθώς και  σε ασβέστιο, κάλιο, φώσφορο, μαγνήσιο. Η περιεκτικότητά τους σε σάκχαρα, τα κάνει επίσης ιδιαίτερα θρεπτικά. Οι ποικιλίες με σκούρα κόκκινη σάρκα είναι πλούσιες σε πολυφαινόλες, ουσίες με αντιοξειδωτική δράση.

Ρυθμίζουν την αρτηριακή πίεση
Σε σύγκριση με άλλα φρούτα, τα σύκα περιέχουν περισσότερα σάκχαρα και κατ΄ επέκταση περισσότερη ενέργεια. Σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει η συγκριτικά μικρότερη περιεκτικότητά τους σε νερό, ωστόσο οι φυτικές ίνες βοηθούν στην ομαλότερη απορρόφηση των σακχάρων τους.

Εμποδίζουν τη δυσκοιλιότητα.
Λόγω της υψηλής περιεκτικότητας τους σε φυτικές ίνες, τα σύκα μπορούν να δώσουν τη λύση σε ανθρώπους που ταλαιπωρούνται από το πρόβλημα της δυσκοιλιότητας. Η καθημερινή κατανάλωση τριών σύκων, φρέσκων ή αποξηραμένων, βοηθάει στην ανακούφιση της δυσκοιλιότητας.

Προστατεύουν τις μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες από τον καρκίνο του μαστού.

Προλαμβάνουν τις καρδιακές παθήσεις.
Η κατανάλωση του λαχταριστού αυτού φρούτου μπορεί να ρίξει τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων στο αίμα κι έτσι να αποτρέψει μακροπρόθεσμα την εμφάνιση καρδιαγγειακών παθήσεων.

Συμβάλλουν στη διατήρηση της πυκνότητας των οστών.
Η πλούσια περιεκτικότητά τους σε ασβέστιο, όπως και σε κάλιο καθιστά τα σύκα συμμάχους μας ενάντια στην οστεοπόρωση. Τα αποξηραμένα σύκα περιέχουν ένα εντυπωσιακό 250mg ασβεστίου ανά 100g, σε σύγκριση με το πλήρες γάλα με μόνο 118mg.


Προσοχή στην κατανάλωση!
Η υπερκατανάλωση προκαλεί ενδεχόμενο γαστρεντερικών διαταραχών και πρόσληψης ανεπιθύμητων θερμίδων. Ελέγξτε τις ποσότητες που τρώτε και δεν θα αντιμετωπίσετε κανένα πρόβλημα.

 

Μυστικά υγείας:

*Πρέπει να τρώγονται ώριμα, αλλιώς το γάλα που περιέχουν τα άγουρα σύκα δημιουργεί ερεθισμούς στο στομάχι αλλά και στο δέρμα. Ωστόσο, μια σταγόνα  από το γάλα ενός άγουρου σύκου είναι ικανή να…εξαφανίσει μια μυρμηγκιά.

*Τα αποξηραμένα σύκα ενδείκνυνται τις κρύες νύχτες του χειμώνα για την ανακούφιση από τον πονόλαιμο. Αυτή που δρα ευεργετικά στον ερεθισμένο λαιμό, είναι η κολλώδης ουσία τους, η οποία όταν αναμιγνύεται με το νερό, διογκώνεται, και γίνεται «ασπίδα» απέναντι στον πόνο και τον ερεθισμό.

*Παρά το γεγονός ότι δεν είναι ιδιαιτέρως δημοφιλή, πολύτιμα είναι και τα φύλλα της συκιάς. Έχουν αντιδιαβητική δράση: βράστε τα και πιείτε το εκχύλισμα, σαν τσάι!

 

siko-to-threptiko-frouto-gliko-koutaliou-ingolden.gr

 

 

Έξυπνοι τρόποι για να βάλουμε τα σύκα στη διατροφή μας:

*Καταναλώστε φρέσκα, ωμά σύκα μαζί με τη φλούδα τους, κατά τη διάρκεια της ημέρας.
*Καταναλώστε ξερά σύκα ως σνακ στα ενδιάμεσα γεύματα σας.
*Προσθέστε ξερά σύκα σε σπιτικά κέικ, μπισκότα και γλυκά αρτοσκευάσματα.
*Προσθέστε είτε φρέσκα είτε ξερά σύκα στα δημητριακά πρωινού και καταναλώστε τα με το γάλα.
*Καταναλώστε τα σε φρουτοσαλάτα με άλλα φρούτα.
*Καταναλώστε τα ως επιδόρπιο με γιαούρτι ή κρέμα ζαχαροπλαστικής.
*Προσθέστε κομμάτια σύκων σε σαλάτες με διάφορα λαχανικά και τυριά χαμηλά σε λιπαρά.
*Προσθέστε κομμάτια σύκων σε πιατέλα τυριών, είτε για ορεκτικό είτε ως συνοδευτικό.
*Καταναλώστε τα σύκα ως κυρίως συστατικό σε σπιτικά γλυκά, τάρτες, ζελέ φρούτων.
*Φτιάξτε μαρμελάδα σύκου ή  γλυκό του κουταλιού.

 

[box]

Το σύκο και ο συκοφάντης:

Κατά τον Αιλιανό η εκστρατεία του Ξέρξη κατά της Αθήνας πραγματοποιήθηκε για τα περίφημα σύκα της Αττικής που ήταν τότε περιζήτητα στην Περσία, αλλά η εξαγωγή τους ήταν απαγορευμένη. Από εκεί προέρχεται και το επίθετο «συκοφάντης» που κατά τον Πλούταρχο συκοφάντης ήταν εκείνος που κατήγγειλε τους παράνομους εξαγωγείς σύκων στην Αρχαία Αθήνα.

Ορθότερη όμως είναι η άποψη κατά την οποία «συκοφάντης» ήταν εκείνος που φανέρωνε τα σύκα που είχε κρύψει κάποιος στα ρούχα του, προφανώς μετά από κλοπή.[/vc_message]

 

♣  Η ένταξη του σύκου στο διαιτολόγιο μας μπορεί να συμβάλει στην υιοθέτηση μιας ισορροπημένης διατροφής προσφέροντας ενέργεια, πολύτιμα θρεπτικά στοιχεία, και φυσικά την ιδιαίτερη γλυκιά γεύση του! 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε γράψτε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε γράψτε το όνομα σας