Ροδάκινο…Η ζουμερή απόλαυση του καλοκαιριού!

Το καλοκαίρι έφτασε και μαζί του έφερε δροσερά, ζουμερά και γεμάτα αρώματα φρούτα. Ένα από αυτά είναι και το ροδάκινο!

rodakino-ingolden.gr-vitamines-kalokairi

 

Ένα φρούτο με ιστορία και πολλούς συμβολισμούς. Για πολλούς λαούς το ροδάκινο είναι το σύμβολο της γυναικείας γονιμότητας, ενώ σύμφωνα με κάποιους ανατολίτικους λαούς συμβολίζει την αγνότητα και την αθανασία. Από τις ανατολικές χώρες, και πιο συγκεκριμένα από την Κίνα, έφτασε στην Ευρώπη γύρω στο 100 μ.Χ.

Υπάρχουν αρκετά είδη ροδάκινου που έχουν διαφορές στο σχήμα, στο χρώμα και στη γεύση. Έτσι έχουμε τα νεκταρίνια με τη σκληρή σάρκα, τα λευκόσαρκα ροδάκινα με τη λευκή σάρκα και περισσότερη πικρή γεύση από ότι τα ροδάκινα, τους γιαρμάδες με τη μαλακή πολύ αρωματική σάρκα και τον πυρήνα να αφαιρείται εύκολα και τα ροδάκινα με τους κόκκινους καρπούς, τα σαγκουίνια.

Τα ξεχωρίζουμε αρχικά από την μυρωδιά τους. Αυτά που δεν μυρίζουν χαρακτηριστικά τα αποφεύγουμε. Επίσης, δεν πρέπει να είναι χτυπημένα και καλό είναι να τρώγονται πάντα ξεφλουδισμένα, ή πολύ καλά πλυμμένα. Ιδανική φάση για την κατανάλωσή τους είναι η πλήρης ωρίμανση, η οποία συμβαίνει, από τα μέσα Ιουνίου έως το τέλος Σεπτεμβρίου.

Η Ιταλία είναι πρώτη παγκοσμίως σε παραγωγή ροδάκινων, ακολουθούν οι Η.Π.Α με μεγάλες καλλιέργειες στο Τέξας και τη Βιρτζίνια, η Γαλλία, η Κίνα και η Ισπανία. Η Ελλάδα έχει επίσης πολύ μεγάλη παραγωγή με 380,000 περίπου τόνους ετησίως έχοντας την 4η θέση στην Ευρώπη και την 8η στον κόσμο.

nektarinia-ingolden.gr

 

Ιδιότητες:

Βοηθούν στην υγεία των ματιών και βελτιώνουν την όραση, εξαιτίας της Β- καροτίνης που περιέχουν. Πολλοί άνθρωποι αντιμετωπίζουν προβλήματα όρασης εξαιτίας της χαμηλής πρόσληψης Β-καροτίνης, η οποία εκτός των άλλων βοηθά και στην καλύτερη κυκλοφορία του αίματος σε όλο το σώμα.

▪ Βελτιώνουν την όψη της επιδερμίδας και απομακρύνουν μαύρους κύκλους και ρυτίδες. Η βιταμίνη C που περιέχουν είναι εξαιρετική θεραπεία για το δέρμα, ενώ μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ροδάκινα απευθείας στο δέρμα.

▪ Καθαρίζουν από τις τοξίνες και βελτιώνουν τη λειτουργία των εντέρων χάρη στη μεγάλη συγκέντρωση φυτικών ινών και καλίου.

▪ Βοηθούν στον έλεγχο του σωματικού βάρους, αφού έχουν πολύ λίγες θερμίδες και ενεργοποιούν τον μεταβολισμό.

Πλούσια πηγή βιταμινών A, C, E, K, μετάλλων – ασβέστιο, χαλκός, σίδηρος, μαγνήσιο, ψευδάργυρος, φώσφορος.

▪ Έχουν αντιφλεγμονώδεις και αποτοξινωτικές ιδιότητες για το σώμα, εξαιτίας των αντιοξειδωτικών τους συστατικών.

▪ Προλαμβάνουν τον καρκίνο και τις καρδιακές παθήσεις, χάρη στη λυκοπένη και λουτείνη που περιέχουν.

▪ Περιέχει κάλιο που βοηθάει στη ρύθμιση της πίεσης.

▪ Οι καροτινοειδείς ουσίες έχουν αντι-οξειδωτική δράση. Προστατεύουν τα κύτταρα μας από τις παραγόμενες ελεύθερες ρίζες οξυγόνου και προλαμβάνουν τον καρκίνο. Δηλαδή το ροδάκινο έχει αντικαρκινικές και αντιγηραντικές ιδιότητες.

▪ Τα φλαβονοειδή προστατεύουν από την ηλιακή ακτινοβολία ενώ παράλληλα ευνοούν το μαύρισμα.

 

Χρήσεις:

Τα ροδάκινα εκτός από νωπά τρώγονται και ως κομπόστα, γίνονται μαρμελάδες χρησιμοποιούνται στη ζαχαροπλαστική, γίνονται λικέρ, αναψυκτικά και χυμοί.   Η κονσερβοποιία του ροδάκινου είναι πολύ αναπτυγμένη και κονσέρβες ροδάκινου καταναλώνονται σε μεγάλες ποσότητες σε πολλές περιοχές. Η κομπόστα ροδάκινου συνδυάζεται ιδανικά με γιαούρτι.

Η θρεπτική αξία των ροδάκινων σε κονσέρβα.

Η θερμική επεξεργασία-κονσερβοποίηση προκαλεί μόνο λίγες απώλειες στα θρεπτικά συστατικά, που είναι ανάλογες με αυτές που προκαλεί το μαγείρεμα. Στα πλεονεκτήματα για την επιλογή κονσερβοποιημένων φρούτων θα πρέπει να προστεθεί και το ότι από την στιγμή που αυτά κονσερβοποιηθούν διατηρούν τα θρεπτικά τους συστατικά έως και δύο χρόνια. Αυτό είναι πολύ σημαντικό διότι τα προϊόντα αυτά συλλέγονται κατά την κορύφωση της ωριμότητας τους και κονσερβοποιούνται λίγες ώρες αργότερα, διατηρώντας τα θρεπτικά τους συστατικά. Τα ποσοστά των βιταμινών αυτών μειώνονται ελάχιστα κατά την κονσερβοποίηση καθιστώντας την κονσέρβα ροδάκινο εφάμιλλη του νωπού προϊόντος. Η παρεχόμενη ενέργεια σχεδόν διπλασιάζεται υπάρχει όμως η δυνατότητα για την παραγωγή προϊόντος με λιγότερες θερμίδες με την χρήση αντί σιροπιού χυμού φρούτου ή καθαρού νερού.

 

♣  Οπότε, δεν έχουμε παρά να απολαύσουμε το καλοκαίρι μας, με ένα ροδάκινο!

Διατροφικά στοιχεία ανά 100g:

Θερμίδες 40 kcal,  Υδατάνθρακες 11g – 3%, Σάκχαρα 8 g,  Φυτικές ίνες 2.1 g – 6%μ,  Λίπος 0 g – 0%,  Πρωτείνη 1 g – 2%, Βιταμίνη Α 5,1 mcg – 1%,  Βιταμίνη C 6.1 mg – 7%,  Ασβέστιο 8 mg – 1%,  Σίδηρος 0.09 mg – 4%,  Κάλιο 194 mg – 6%


 

Επιμέλεια – Επεξεργασία: Β. Βίνος

Αφήστε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *