Περπατάμε ξυπόλυτοι!

0
236

barefooting-perpatiste-ksipoloitoi--ingolden.gr

 

Βυθίστε τα πόδια σας στη ζεστή και απαλή άμμο! Θα είναι σαν να απολαμβάνετε ένα τονωτικό μασάζ!

Βγάλτε τα παπούτσια σας και περπατήστε σε ένα καταπράσινο χορτάρι! Η εμπειρία που θα απολαύσετε, θα είναι μοναδική!
Ένα μείγμα φρεσκάδας, δροσιάς, ελευθερίας και ευεξίας θα σάς κυριεύσει.

 

Τα πόδια είναι γεννημένα για να περπατάνε γυμνά και ελεύθερα. Τα υποδήματα ήρθαν σε δεύτερο χρόνο, πρώτα με τη μορφή σανδαλιών για την αποφυγή τραυμάτων και μωλώπων, έπειτα από ύφασμα για την προστασία από το κρύο, και τέλος με τακούνια και μοδάτα σχέδια για την ολοκλήρωση ενός μοντέρνου λουκ. Αν και τα παπούτσια έχουν βελτιώσει αναμφισβήτητα την καθημερινή ζωή, τα πόδια επιθυμούν να έρχονται πού και πού σε άμεση επαφή με τη φύση. Μάλιστα, το ξυπόλητο περπάτημα αποδεικνύεται ευεργετικό για όλο το σώμα…

Την ιδέα του ξυπόλητου περπατήματος πάνω σε φυσικό έδαφος, αλλιώς barefooting, επινόησε τον 19ο αιώνα ο Γερμανός Σεμπάστιαν Νάιπ, ένας από τους ιδρυτές της φυσιοπαθητικής ή φυσικής ιατρικής. Πρόκειται για μία από τις πιο ευχάριστες και υγιεινές εμπειρίες, γιατί από τη μεριά αναπαράγει μία πρωτόγονη δραστηριότητα και από την άλλη χαρίζει ένα αίσθημα άμεσης ανακούφισης και ευεξίας.
Η πλάτη ξαναβρίσκει τη φυσική στάση της, τα πόδια απελευθερώνονται από τους περιορισμούς των παπουτσιών, η καμάρα του πέλματος αποκαθίσταται, ενώ η κυκλοφορία στην περιοχή διεγείρεται σημαντικά.

 

Γιατί μας κάνει καλό:

–  Καταπολεμάει τη φλεβική στάση

Πρώτα από όλα, διεγείρει τα φλεβικά αγγεία που υπάρχουν στο πέλμα του ποδιού και με το βάδισμα λειτουργούν ως αντλίες για την άνοδο του αίματος προς την καρδιά. Πάνω σε μία ανώμαλη επιφάνεια, η καμάρα του ποδιού λαμβάνει ένα έντονο μασάζ το οποίο διευκολύνει τη ροή του αίματος προς τα πάνω, καταπολεμώντας τη φλεβική στάση, την κατακράτηση υγρών, τους κιρσούς και τα πρηξίματα.

– Βελτιώνει τη στάση του σώματος μας:

Τα παπούτσια, αν και απαραίτητα για το περπάτημα, έχουν αρνητικές επιπτώσεις πάνω στη στάση του κορμού. Τα ψηλά τακούνια, για παράδειγμα, μεταφέρουν το κέντρο βάρους του σώματος προς τα μπροστά υπερφορτώνοντας έτσι το μπροστινό μέρος των ποδιών, ενώ αντιθέτως τα εντελώς ίσια παπούτσια καταπονούν τον αχίλλειο τένοντα προκαλώντας τενοντίτιδες και συσπάσεις στη γαστροκνημία. Με το ξυπόλητο βάδισμα, αποκαθίσταται η ιδανική στάση του σώματος, τονώνεται η κινητικότητα της σπονδυλικής στήλης, ενώ οι μεσοσπονδύλιοι δίσκοι ανακτούν την ελαστικότητά τους

– Λεπταίνει τα πόδια:

Το ξυπόλητο βάδισμα σε ένα φυσικό έδαφος τονώνει και γραμμώνει τους μύες των ποδιών και των αστραγάλων, αφού τα πέλματα προσπαθούν συνεχώς να προσαρμοστούν πάνω στις ανωμαλίες του εδάφους, με αποτέλεσμα να διεγείρονται μυϊκές ομάδες που σπάνια εξασκούνται σε διαφορετική περίπτωση.

– Αδυνάτισμα:

Αυξάνεται ο βαθμός δυσκολίας του περπατήματος  με αποτέλεσμα να καταναλώνετε πολύ περισσότερη ενέργεια, δηλαδή να καίμε περισσότερες θερμίδες.

-Κατά του στρες:

Ο συνδυασμός του καθαρού αέρα, της θαλασσινής αύρας, της επαφής με τη φύση, με την ευεργετική επίδραση της άσκησης μπορεί να οδηγήσει στην τέλεια χαλάρωση.

– Τέλειο πεντικιούρ!

Αποτελεί και έναν τέλειο τρόπο απολέπισης των πελμάτων, κάτι σαν φυσικό πεντικιούρ!

 

Βήμα-βήμα το  σωστό περπάτημα στην άμμο:

Παίρνουμε θέση…

Ξεκινάμε το περπάτημα ή το τζόκινγκ στην υγρή άμμο

Σταδιακά, μετά από 3-4 λεπτά και αφού έχουν ζεσταθεί τα πόδια μας, προχωράμε και στη στεγνή άμμο για 1-2 λεπτά και επανερχόμαστε στην υγρή για 3-5 λεπτά

Μπορούμε να συνεχίσουμε έτσι εναλλάξ για 15-20 λεπτά, έως ότου νιώσουμε ότι τα πόδια μας δυναμώνουν και η αντοχή μας βελτιώνεται, οπότε μπορούμε να αυξήσουμε τη διάρκεια ή και το ρυθμό που προχωράμε.

Επίσης, μπορούμε να περπατήσουμε μερικά μέτρα στις μύτες για να δυναμώσουμε τις γάμπες και τους αστραγάλους.

-Τελειώνουμε περπατώντας αργά, ξυπόλυτοι, χαλαρώνοντας όλο το πέλμα.

Προσοχή!   Για όποιον επιθυμεί να δοκιμάσει την ξυπόλυτη εμπειρία τζόκινγκ, συστήνεται πρώτα  καλή προετοιμασία.

 

Βarefooters!

Τα τελευταία χρόνια έχουν αρχίσει να λειτουργούν σε πολλές χώρες του κόσμου – μεταξύ των οποίων στη Γερμανία, την Αυστρία, τη Γαλλία, τη Δανία, την Ουγγαρία, την Ελβετία, τη Βρετανία αλλά και τη Νότια Κορέα – ειδικές πίστες για τους οπαδούς του ξυπόλητου βαδίσματος . Πρόκειται συνήθως για μεγάλα πάρκα, όπου οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να περπατήσουν πάνω σε βότσαλα, χαλίκια και κορμούς δέντρων, να διασχίσουν κήπους, να βυθίσουν τα πόδια τους στην άμμο ή να τα δροσίσουν μέσα σε ρυάκια… Ένα από τα πιο γνωστά και πρωτοπόρα στο είδος πάρκα για ξυπόλητο περπάτημα βρίσκεται στη Γερμανία και λειτουργεί από το 1999. Λέγεται Barfusspfad, βρίσκεται στην περιοχή Μπαντ Σόμπερνχαϊμ λίγο έξω από την Φρανκφούρτη, δέχεται περισσότερους από 100.000 επισκέπτες ετησίως και μέχρι σήμερα υπολογίζεται ότι έχουν περάσει τις πόρτες του σχεδόν ένα εκατομμύριο άτομα. Την ίδια στιγμή, ενδιαφέρον προκαλεί το στοιχείο ότι στην άλλη άκρη της γης, η Σεούλ μετράει ούτε ένα, ούτε δύο, αλλά 158 τέτοια πάρκα!

 

Δεν χρειάζεται όμως να επισκεφθούμε  ένα τέτοιο πάρκο, για να επωφεληθούμε από τις ευεργετικές ιδιότητες του barefooting. Μπορούμε  να εξασκηθούμε και μόνοι μας, αρκεί να βρούμε ένα «πρόσφορο» έδαφος: τον κήπο της πολυκατοικίας, το πάρκο της γειτονιάς ή μία παραλία στις καλοκαιρινές μας διακοπές!

 

Οι άνθρωποι τρέχουν ξυπόλυτοι  εδώ και εκατομμύρια χρόνια.

Μόλις από το 1972 έχουν αρχίσει να φορούν παπούτσια με χοντρές, συνθετικές σόλες¨

Το σύγχρονο αθλητικό παπούτσι ¨εφευρέθηκε¨ στις αρχές της δεκαετίας του ΄70, από τον ανταγωνισμό εταιρειών αθλητικών ειδών.

barefooting-perpatiste-trekste-ksipoloitoi-ingolden.gr

 

Για όποιον βρεθεί στη Φρανκφούρτη και θέλει να δοκιμάσει το ξυπόλητο περπάτημα: BarfußpfadBarfusspfad

επιμέλεια – επεξεργασία: Α. Βίνος

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε γράψτε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε γράψτε το όνομα σας