Μιλάμε για τη μουσική με το Δημήτρη Ζήκο!

0
193

γράφει η Αμαλία Βίνος

*Ο Δημήτρης Ζήκος γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη μεγάλωσε στην Αθήνα και ασχολήθηκε με τη μουσική και συγκεκριμένα με το πιάνο και την κιθάρα από την πρώτη γυμνασίου. Αυτοδίδακτος. Βρέθηκε σε ένα φιλικό σπίτι, μπροστά σε ένα πιάνο, και χωρίς καμία προηγούμενη ενασχόληση άρχισε να παίζει. Ο πατέρας του διακρίνοντας το ταλέντο και την αγάπη του για τη μουσική, του αγόρασε ένα πιάνο και έτσι αρχίζει μια ιστορία μελέτης, μαθημάτων, αυτοδιδαχής, γκρουπ, σπουδών στα οικονομικά και το μάρκετινγκ… μέχρι που στην περίοδο του στρατού ο «κύβος ερρίφθει» και ο Δημήτρης πια αποφάσισε να ασχοληθεί «σοβαρά» με τη μουσική!

dimitris-Zikos-milame-gia-mousiki-ingolden.gr

 

Ποια ήτανε η επιρροή;

Η επιρροή ήτανε ο μεγαλύτερος αδερφός μου που έπαιζε κιθάρα και έχοντας πάρει το ροκ άκουσμα από εκείνον η μουσική βγήκε αυθόρμητα..

Τι εννοούμε λέγοντας Μουσική;

Η Μουσική είναι ένας κώδικας επικοινωνίας ο οποίος είναι ισάξιος με τον κώδικα επικοινωνίας του λόγου.  Απλά, ο λόγος προσδιορίζει άλλα πράγματα και άλλα η μουσική.  Ο λόγος μας πηγαίνει σε μια πιο σαφή κατανόηση των πραγμάτων, ενώ η μουσική μας μεταφέρει συναισθήματα, τα οποία κι εμείς δεν μπορούμε ακριβώς να συνειδητοποιήσουμε. Μας  συγκινεί, μας προβληματίζει.. Οι άνθρωποι μπορούμε να επικοινωνήσουμε με τη μουσική χωρίς λόγια. Μπορεί να βρεθούμε πέντε άνθρωποι από διαφορετικές  χώρες, μιλώντας άλλη γλώσσα ο καθένας και να χτίσουμε μια πολύ όμορφη μουσική και όχι μόνο, σχέση. Επίσης, περικλείει μέσα της διάφορες επιστήμες και τέχνες: Μέσα στη μουσική υπάρχουν τα μαθηματικά, υπάρχει η  φιλολογία ,  η φιλοσοφία, η φυσική, συνυπάρχουν ιστορικά και μορφολογικά στοιχεία. Η μουσική προσφέρει ολοκληρωμένη παιδεία και ψυχαγωγία.

 

Εσύ είσαι και δάσκαλος μουσικής…

Είμαι ή τουλάχιστον προσπαθώ..

Τι σημαίνει να είσαι δάσκαλος; Ποιος είναι ο ρόλος του δασκάλου;

Ο δάσκαλος, πρώτα απ’  όλα, πρέπει να εμπνεύσει και να δημιουργήσει ένα πρόσφορο έδαφος στο οποίο να μπορεί ο μαθητής να αρχίσει να δημιουργεί. Πρέπει ο δάσκαλος να βρει ποιες είναι οι ανάγκες ξεχωριστά του κάθε μαθητή κι όχι να του προσφέρει αυτά που θέλει εκείνος.  Με βάση το στόχο και τα όνειρα που έχει ο μαθητής ο δάσκαλος πρέπει εκεί να τον οδηγήσει. Αυτό είναι το μεγάλο και δύσκολο έργο ενός δασκάλου, διότι προϋποθέτει πολλές γνώσεις, κούραση, οργάνωση. Ο μαθητής πρέπει να νιώσει ασφάλεια δίπλα στο δάσκαλό του.

Είπες  πως ο δάσκαλος  πρέπει να αποτελεί  έμπνευση. Μια και είσαι και συνθέτης θα σταθώ σε αυτό και θα σε ρωτήσω: Τι είναι η σύνθεση: είναι έμπνευση ή αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς;

Καταρχήν η σύνθεση προκύπτει από μια ανάγκη που έχει ο άνθρωπος. Είναι η ανάγκη για την καταγραφή κάποιων  συναισθημάτων, ιδεών, γεγονότων  που έχεις. Όπως κάποιος έχει την ανάγκη να γράψει στο  ημερολόγιο του, να γράψει ένα βιβλίο, ένα άρθρο κάπως έτσι είναι και με τη μουσική.

Σε σένα πως λειτούργησε, πως ήρθε η σύνθεση στη ζωή σου;

Με τη σύνθεση ασχολούμαι περισσότερο επειδή ευχαριστεί εμένα τον ίδιο και κατά δεύτερο λόγο για το μοίρασμα. Παρόλο που έχω γράψει πολύ μουσική μόλις τα δυο τελευταία χρόνια άρχισα να παρουσιάζω δημοσίως τη δουλειά μου.

 

Το album Spring Equinox αποτελεί την πρώτη δισκογραφική δουλειά του Δημήτρη Ζήκου, ενώ το το album Music Dialogues είναι η δεύτερη κατά σειρά δισκογραφική απόπειρα..

[learn_more] Το album Spring Equinox αποτελεί την πρώτη δισκογραφική δουλειά του Δημήτρη Ζήκου. Περιλαμβάνει 21 συνθέσεις για πιάνο. Πρόκειται για κομμάτια διάρκειας 3-5 λεπτών με βασικό άξονα την κλασσική μουσική απ’όλες τις περιόδους (baroque έως σύγχρονη), αλλά και με πολλές επιρροές από ethnic , jazz, blues και άλλα ελληνικά κυρίως στοιχεία. Αφορμή για την δισκογραφική παραγωγή στάθηκε η συνεργασία με τη ζωγράφο Μαριάννα Βερέμη και την ποιήτρια Έρρικα Βάσιλα Σουγιούλ. Η κάθε μία σύνθεση αντικατοπτρίζει ένα από τα ποιήματα Έρρικας Βάσιλα Σουγιούλ τα οποία αποτέλεσαν την κύρια πηγή έμπνευσης αλλά και τα χρώματα την πινάκων της Μαριάννας Βερέμη η οποία ζωγράφισε αντίστοιχα για κάθε ποίημα έναν πίνακα σε αφηρημένο εξπρεσσιονισμό. Η παρουσίαση της δουλειάς αυτής περιελάμβανε έκθεση ζωγραφικής, απαγγελία ποιημάτων και συναυλία μουσικής καθώς και προβολές video τα οποία αφορούσαν συνολικά την συνεργασία.

* Το album Music Dialogues είναι η δεύτερη κατά σειρά δισκογραφική απόπειρα. Μια δεύτερη συνεργασία αυτή την φορά με τη Μαριέττα Πεπελάση με την οποία επιχείρησαν, όπως λέει και ο τίτλος, μουσικούς διαλόγους. Πρόκειται για ένα κυρίως ορχηστρικό cd το οποίο αποτελείται από 12 κομμάτια. Βασικό όργανο είναι και πάλι το πιάνο το οποίο συνδυάζεται με σύνολα οργανικά (κλασσικά ή μοντέρνα) ή μεμονωμένα όργανα όπως βιολί, σοπράνο σαξόφωνο κ.α. Έχουν συμμετάσχει πάρα πολύ σπουδαίοι μουσικοί καθώς και οι ηθοποιοί Λάκης Κομνηνός και Τζώρτζια Ανέστη που έχουν κάνει αφηγήσεις σε 2 ποιήματα της Μαριέττας. Παρουσιάστηκε τον Ιούνιο του 2013 στον Ιανό και το Passport.[/learn_more]

 

Τι είναι το ταλέντο; Υπάρχει ταλέντο;

Το ταλέντο ως έννοια θεωρώ πως είναι μια «απάτη». Το ταλέντο προκύπτει από την ανάγκη. Ως ταλέντο προσδιορίζω την ευκολία που έχει κάποιος  σωματικά, δηλαδή, κάποιος ακούει καλύτερα, κάποιος βλέπει καλύτερα, κάποιος έχει καλύτερη όσφρηση, άλλος είναι πιο γρήγορος,  πιο ευκίνητος. Οι ευκολίες που μας δίνει ο εαυτός μας ταυτίζονται στο ταλέντο. Από κει και πέρα είναι κάτι το οποίο εμείς επιθυμούμε και οφείλουμε να το καλλιεργήσουμε περισσότερο, ώστε να φτάσει σε ένα σημείο που να γίνει εξειδικευμένο και να ονομάζεται τέχνη. Είναι θέμα προσπάθειας, θέμα καλλιέργειας.

Σε πολλούς ανθρώπους δεν έχει δοθεί η ευκαιρία να καλλιεργήσουν το ταλέντο τους. Δεν είναι πως δεν έχουν κάποιο ταλέντο, είναι που δε τους έχει δοθεί η ευκαιρία, το κατάλληλο μέρος, ο κατάλληλος χρόνος, έτσι ώστε να μπορέσουν να ασχοληθούν. Δεν πιστεύω ότι υπάρχει άνθρωπος  χωρίς ταλέντο. Βέβαια υπάρχουν και οι περιπτώσεις βολέματος, δηλαδή έλλειψη θέλησης για προσπάθεια…

Αντίθετα απ′ ότι πιστεύουμε,  λόγω ενός λανθασμένου αισθήματος ανταγωνισμού, αν  ασχολούμασταν περισσότεροι άνθρωποι με τη μουσική, τότε δε θα χάνανε οι μουσικοί σήμερα τη δουλειά τους.

 

Να πούμε δυο λόγια για το συγκρότημά σου, τους Black Ticket..

To συγκρότημα δημιουργήθηκε πριν από εφτά χρόνια.  Παίζουμε classic Rock διασκευές και δικά μας κομμάτια. Αποτελείται από τους μουσικούς:  Νίκο Ζηλάκο, Γιάννη Ραμαντάνη, Δημήτρη Μακρυνάκη και Σπύρο Μίτσουλη.

Rock μπάντα σημαίνει ότι κάποιοι άνθρωποι αποφασίζουν να κάνουν κάτι δημιουργικό ομαδικά. Δε χρειάζεται να είναι δεξιοτέχνες, όμως πρέπει να έχουν χημεία μεταξύ τους. Ο λόγος ύπαρξης ενός γκρουπ είναι να μπορέσουν μερικοί άνθρωποι να δραστηριοποιηθούν μαζί σε ένα ομαδικό πλαίσιο.

 

Τι θα συμβούλευες τους νέους μουσικούς; Σε τι θα πρέπει να εστιάσουν;

Καταρχήν θα πρέπει να έχουν άρτια κατάρτιση.  Όμως, η μουσική αφορά όλους τους ανθρώπους όχι μόνο τους «μουσικούς». Είναι ένας εξαιρετικός σύμμαχος στη ζωή ενός ανθρώπου. Μας στηρίζει χωρίς να χρειάζεται κάποιο άλλο αντίκρισμα. Μας βοηθάει να κοινωνικοποιηθούμε, μας βοηθάει να συναισθανθούμε. Και  σήμερα τα τεχνολογικά μέσα μας βοηθούν τόσο να έρθουμε κοντά στη μουσική… Η μουσική είναι ένα αγαθό που έχουμε και πρέπει να καταλάβουμε την αξία του.

Στη ζωή μας που πρέπει να εστιάσουμε;

Στη ζωή το βασικό θέμα είναι οι ανθρώπινες σχέσεις. Οι ανθρώπινες σχέσεις, που χρειάζονται σκέψη και οργάνωση, πρέπει δηλαδή κανείς να γνωρίσει καλύτερα τον εαυτό του, για να γνωρίσει καλύτερα και τους άλλους και να φτάσει πιο κοντά  στο ζητούμενο που είναι η ευτυχία!

InGolden και μαγεία πάνε χέρι-χέρι… έτσι θα πρέπει να σε ρωτήσω: τι είναι για σένα μαγεία;

Μαγεία είναι η καθημερινότητα. Η κάθε στιγμή που μπορεί να μας εμπνεύσει. Όλα γύρω μας είναι μαγικά και όμορφα. Αν νιώσουμε πόση αξία έχει η φύση, τα ζώα και οι άνθρωποι,  έ, τότε έχουμε  νιώσει  όλη τη μαγεία!

 

Και λίγη ακόμα “μαγική” μουσική …για να κλείσουμε τη συνέντευξη..

Καλή ακρόαση!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε γράψτε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε γράψτε το όνομα σας