Καφές, η αγαπημένη συνήθεια

1
2

Ο καφές, αναμφισβήτητα, αποτελεί μία από τις αγαπημένες συνήθειες των περισσοτέρων από εμάς. Πίνεται από το 90% του ενήλικου πληθυσμού καθημερινά.
Μας κρατάει συντροφιά από το πρωί, μας δίνει ενέργεια σε περιόδους έντονης εργασίας και μας κάνει παρέα τα απογεύματα με φίλους. Άλλοι τον προτιμούμε για τη γεύση του, άλλοι για την «τόνωση» που μας δίνει, πολύ λίγοι όμως γνωρίζουμε ποιες είναι οι πραγματικές ωφέλιμες επιδράσεις του καφέ στον οργανισμό μας.

kafes-h-agaphmenh-synhtheia2-ingolden.gr

Tα οφέλη της κατανάλωσης καφέ:

Βελτιώνει την πνευματική απόδοση
Ο καφές βελτιώνει την πνευματική απόδοση καθώς η διεγερτική δράση της καφεΐνης στον εγκέφαλο και το νευρικό σύστημα βοηθάει στο να σκεφτόμαστε και να αντιδρούμε γρηγορότερα, συμβάλλει στη μνήμη και στη βελτίωση της προσοχής και στη μείωση της ανίας. Ο καφές θέτει σε εγρήγορση τον ανθρώπινο οργανισμό και τον βοηθάει να είναι συγκεντρωμένος σε ότι κάνει.

Έχει αντιοξειδωτική δράση
Ο καφές είναι ένα ρόφημα πλούσιο σε αντιοξειδωτικά συστατικά, γνωστά ως πολυφαινόλες. Τα συστατικά αυτά προστατεύουν τα κύτταρά μας από τον καθημερινό «βομβαρδισμό» που δέχονται από τις ελεύθερες ρίζες. Οι ελεύθερες ρίζες δημιουργούνται ως αποτέλεσμα του ανθυγιεινού τρόπου ζωής, της περιβαλλοντικής ρύπανσης, της υπεριώδους ακτινοβολίας και άλλων βλαπτικών παραγόντων, και δρουν καταστροφικά για τα κύτταρά μας.

Αυξάνει την αθλητική απόδοση
H πρόσληψη μέτριας ποσότητας καφεΐνης φαίνεται πως μπορεί να ωφελήσει τα άτομα που γυμνάζονται συστηματικά, αλλά και όσους ασχολούνται με αθλήματα αντοχής, βελτιώνοντας την αθλητική απόδοση. Ένα με δύο φλιτζάνια καφέ αυξάνουν τη σωματική ενέργεια και βελτιώνουν την φυσική αντοχή σε δραστηριότητες όπως τρέξιμο, ποδηλασία και κολύμπι.

Ενυδατώνει
Όλα τα ροφήματα με βασικό τους συστατικό το νερό, όπως το γάλα, οι χυμοί, αλλά και ο καφές, το τσάι και τα αναψυκτικά, συμβάλλουν στο να καλύψουμε τις ημερήσιες ανάγκες μας σε υγρά.

Ανεβάζει τη διάθεση
Ο καφές ανεβάζει τη διάθεση και δρα ως αντικαταθλιπτικό φάρμακο. Ανέκαθεν οι άνθρωποι κατανάλωναν ροφήματα με καφεΐνη για να μειώνουν όχι μόνο τα αισθήματα μελαγχολίας αλλά και αισθήματα κατάθλιψης. Το συστατικό που ευθύνεται βρίσκεται στα μόρια της καφεΐνης, τα οποία συνδέονται με εγκεφαλικά κύτταρα, απομακρύνοντας τους νευροδιαβιβαστές, που ακολούθως απελευθερώνουν χημικές ουσίες που μας χαλούν την διάθεση. Έτσι, κυριαρχούν στην κυκλοφορία μόνο οι χημικές ουσίες που μας φτιάχνουν τη διάθεση.
Επιπλέον, επειδή ο καφές περιέχει καφεΐνη, η οποία δρα ως διεγερτικό στον οργανισμό, μπορεί να ενισχύσει σημαντικά την ενέργεια και την τόνωση σε άτομα που ακολουθούν διατροφή απώλειας βάρους.

Ενισχύει το μεταβολισμό
Ο καφές βοηθάει όχι μόνο στο να διατηρήσουμε τη σιλουέτα μας, αλλά και στο να χάσουμε βάρος. Η μεταβολική δράση του καφέ, ωστόσο έχει καλύτερη και μεγαλύτερης διάρκειας, απόδοση στις γυναίκες που είναι ήδη κανονικές στο βάρος τους, παρά στις υπέρβαρες. Η μέτρια κατανάλωση καφέ ακόμα ξεγελάει τις λιγούρες βοηθώντας μας να χάσουμε το βάρος που θα παίρναμε αν παραδινόμασταν σε αυτές. Είναι σημαντικό ωστόσο να μην το παρακάνουμε καθώς  οι πολλοί καφέδες προκαλούν ταχυκαρδία και στρες το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε υπερφαγία και αντίθετα αποτελέσματα.

kafes-i-agaphmenh-shnytheia-ingolden.gr

 Η φυσιολογική κατανάλωση καφέ βοηθάει:

Στις ημικρανίες και τις κεφαλαλγίες

Στην πρόληψη της κατάθλιψης

Στη βελτίωση της μνήμης

Μειώνει:

Το ρίσκο εμφάνισης διαβήτη

Το ρίσκο εμφάνισης καρκίνου

Τις πιθανότητες εμφάνισης της νόσου του Parkinson

 

Προτεινόμενος τρόπος κατανάλωσης

Η ιδανική ποσότητα είναι 250mg καφεΐνης που αντιστοιχούν σε 2 φλιτζάνια καφέ την ημέρα. Αν ασκούμαστε και επιθυμούμε να αυξήσουμε την αθλητική μας απόδοση καταναλώνουμε τον καφέ μας 20-30 λεπτά πριν την έναρξη της άσκησης. Πάνω από 5 φλιτζάνια όμως την ημέρα μπορεί να δημιουργήσουν προβλήματα – καρδιοπάθειες, έλκος, αύξηση αρτηριακής πίεσης, αλληλεπίδραση με φάρμακα, οστεοπόρωση. Επομένως, καλύτερα να μην ξεπερνάμε τα 4 φλιτζάνια καφέ την ημέρα. Επιπλέον, η κατανάλωση καφέ μετά το μεσημέρι θα πρέπει να αποφεύγεται από άτομα που υποφέρουν από αϋπνία. Είναι επίσης προτιμότερο να πίνουμε τον καφέ μας πριν το φαγητό, καθώς δεν δυσκολεύει έτσι την διαδικασία της πέψης.

Θερμίδες και λιπαρά

Ο σκέτος καφές δεν έχει καθόλου θερμίδες ούτε λιπαρά. Για κάθε κουταλάκι ζάχαρη που προσθέτουμε, υπολογίζουμε 20 θερμίδες, για κάθε κουταλιά κρέμα γάλακτος,  υπολογίζουμε περίπου 50 θερμίδες.

Εάν είμαστε προσεκτικοί στην προσθήκη ζάχαρης και γάλακτος ή εάν αντικαταστήσουμε τη ζάχαρη με κάποια γλυκαντική ουσία χωρίς θερμίδες, ο καφές μπορεί άνετα να ενταχθεί στην καθημερινή διατροφή , δεδομένου φυσικά ότι βρίσκεται στα πλαίσια της ασφαλούς πρόσληψης καφεΐνης. Η κατανάλωση καφέ με μέτρο έχει τα μεγαλύτερα οφέλη και τη μεγαλύτερη απόλαυση.

Όπως φαίνεται, ένα φλιτζάνι καφέ, εκτός από την ευχάριστη γεύση και συντροφιά που μπορεί να προσφέρει διαφορετικές ώρες της ημέρας, αποτελεί κι ένα ρόφημα με επιπλέον οφέλη για την καθημερινότητά μας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε γράψτε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε γράψτε το όνομα σας