Ενυδάτωση: Σύμμαχος στο αδυνάτισμα

0
1

enydatwsh-symmaxos-sto-adynatisma-ingolden.gr_1Ενυδάτωση: Σύμμαχος στο αδυνάτισμα

Το νερό, αποτελεί το σημαντικότερο στοιχείο για την ύπαρξη ζωής σε κάθε πλανήτη. Τα 2/3 της επιφάνειας της γης, καλύπτονται από το υγρό στοιχείο, ενώ το 45-75% του ανθρωπίνου σώματος αποτελείται από νερό, ανάλογα  με το φύλο και την ηλικία.

 

Κάθε κύτταρο του ανθρώπινου οργανισμού, χρειάζεται την παρουσία νερού, προκειμένου να λειτουργήσει φυσιολογικά.

Το ανθρώπινο σώμα αδυνατεί να αποθηκεύσει τα ποσοστά νερού που έχει ανάγκη ο οργανισμός μας. Αποτέλεσμα λοιπόν της ανεπαρκούς πρόσληψης υγρών μπορεί να είναι η ξηροστομία, η ξηροφθαλμία, οι πονοκέφαλοι ή ακόμα και η  έλλειψη συγκέντρωσης. Συνεπώς η καλή ενυδάτωση είναι ιδιαίτερα σημαντική, αφού το νερό συμμετέχει επιπλέον σε βασικές λειτουργίες του οργανισμού όπως:

Εξυπηρετεί τη μεταφορά, τη διάλυση και την απορρόφηση όλων των θρεπτικών συστατικών, που λαμβάνουμε από τις τροφές.

Συμβάλλει στην καλή λειτουργία των ιστών, των κυττάρων  και στο αίμα.

Ρυθμίζει τη θερμοκρασία του σώματος.

Βοηθά στην αποβολή τοξινών και άχρηστων ουσιών από το σώμα.

Συμμετέχει στον έλεγχο του σωματικού βάρους και ρυθμίζει το βασικό μεταβολισμό.

 

Μείωση της πρόσληψης περιττών θερμίδων

Το νερό αποτελεί φυσικό κατασταλτικό της πείνας, αφού δημιουργεί την αίσθηση κορεσμού. Η κατανάλωση 1 ποτηριού πριν το γεύμα μπορεί να μειώσει αισθητά την όρεξη και την τάση για υπερκατανάλωση φαγητού και ιδιαίτερα λιπαρών τροφών.

Έρευνες που έγιναν, απέδειξαν ότι η ανεπαρκής ενυδάτωση του οργανισμού, μπορεί να βοηθήσει την εμφάνιση παχυσαρκίας. Αυτό, γιατί στην προσπάθεια του σώματος να αντιμετωπίσει την ανεπαρκή παρουσία υγρών, αναζητά την πρόσληψη λιπαρής τροφής, αφού ο μεταβολισμός των λιπών αποδίδει μεγαλύτερα ποσοστά νερού συγκριτικά με το μεταβολισμό των πρωτεϊνών και των υδατανθράκων.

Η ανάγκη του οργανισμού για επαρκή ενυδάτωση, αυξάνεται ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, αφού ο οργανισμός εμφανίζει μεγαλύτερη απώλεια υγρών λόγω της έντονης εφίδρωσης.

 

Αύξηση μεταβολικής λειτουργίας

Συμπεραίνουμε λοιπόν, ότι το νερό μπορεί να αποτελέσει έναν ισχυρό σύμμαχο στην όποια προσπάθεια απώλειας βάρους. Μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση 500ml νερού, μπορεί να προκαλέσει αύξηση του μεταβολισμού κατά 30%. Η κατανάλωση 1,5 λίτρου νερού ημερησίως, μπορεί να αυξήσει την ημερήσια δαπάνη ενέργειας κατά 48 θερμίδες.

 

Αλήθειες για την ενυδάτωσηenydatwsh-symmaxos-sto-adynatisma-ingolden.gr

«Με ποιόν τρόπο μπορώ να ενυδατώσω ικανοποιητικά τον οργανισμό μου;»

Η απάντηση βρίσκεται όχι μόνο στην κατανάλωση νερού, αλλά και σε τροφές που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νερό όπως φρούτα, λαχανικά, μη-αλκοολούχα ποτά και ροφήματα όπως χυμοί, αναψυκτικά, γάλα και τσάι, καθώς προστίθενται και αυτά στο «μετρητή» των καθημερινών μας αναγκών. Παράλληλα όσον αφορά στη διουρητική δράση της καφεΐνης και την άποψη ότι προκαλεί αφυδάτωση, σύμφωνα με πρόσφατα επιστημονικά δεδομένα, η διουρητική αυτή δράση είναι ήπια και παροδική, συνεπώς δε μπορεί να οδηγήσει τον οργανισμό σε αφυδάτωση.

 

Μην ξεχνάμε όμως, ότι οι ανάγκες του κάθε ανθρώπου σε υγρά είναι διαφορετικές και εξαρτώνται από τα σωματομετρικά του χαρακτηριστικά, το φύλο, την ηλικία, την πρόσληψη ενέργειας, τη σωματική του δραστηριότητα, αλλά και εξωτερικούς παράγοντες όπως οι κλιματολογικές συνθήκες.

Συμπερασματικά λοιπόν, προκύπτει ότι ο κανόνας των «8 ποτηριών νερού ημερησίως», στα πλαίσια της απώλειας βάρους, είναι ένα άκρως «σχετικό» σημείο αναφοράς. Σαφέστατα η επαρκής ενυδάτωση, παίζει σημαντικό ρόλο στην υγεία του οργανισμού και κατ’ επέκταση στο αδυνάτισμα, οι ανάγκες όμως του κάθε ατόμου ποικίλλουν και προσαρμόζονται με βάση τα ανάλογα δεδομένα. Γι αυτό είναι απαραίτητο να απευθυνόμαστε πάντα σ έναν ειδικό –διαιτολόγο, ο οποίος θα μας καθοδηγήσει με βάση τις προσωπικές μας ανάγκες. Επιπλέον, δεν αρκεί μόνο η κατανάλωση νερού για να έχουμε ένα υγιές και καλλίγραμμο σώμα. Οδηγός μας θα πρέπει να είναι πάντα μια ισορροπημένη διατροφή και η συχνή άσκηση.

 

(πηγή: vitalite)

 Κείμενο-Επιμέλεια: Έλενα Παυλίδου-Αισθητικός

(e-mail:elena33xx@hotmail.com)

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε γράψτε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε γράψτε το όνομα σας